att bygga upp ett barnbibliotek

_DSC00949

När jag går på loppis har jag börjat söka efter en ny sak. Nämligen barnböcker. Jag vill plocka ihop en härlig mix av gamla och nya böcker och fylla Johannes värld med härliga sagor. För några veckor sedan hittade jag denna söta bok som inte bara innehåller Nils Karlsson-Pyssling, utan även fina sagor som Allrakäraste syster och Peter och Petra. Ett barn hade redan börjat måla några av de svartvita bilderna och Johannes får gärna fortsätta arbetet när han blir några år äldre. Det är dock inte det lättaste att hitta svenska bilderböcker i gott skick i okej prisklass (nej, jag vill inte betala fem euro för en McDonaldsversion av någon barnbok på second hand). Så jag drömmer lite om en resa till Sverige där det säkert finns mycket fler fina barnböcker för drägliga priser.

Lämna en kommentar